

Kö på spelmässa och fotsteg på byggnad i Shinjuku Japan.


Den största försäljningen är väl över nu sedan att spelet släpptes i november. Har försökt leta lite bilder från olika PR-event. På hemmaplan va det ett litet mindre event på Stureplan, där producenten satt och spelade spelet på storbilds-teven som sitter på byggnaden. Borde vara en viss skillnad i marknadsföringen när man har Electronic Arts i ryggen. EA köpte ju upp svenska DICE (Digital Illusions Creative Entertainment) och det bidde ju lite spännande att se hur de skulle promota det nya spelet Mirror's Edge. Framförallt för att det är en ny typ av gameplay, och en helt ny satsning för DICE a.k.a Battlefield pang-pang. Vad som är helt nytt är att spelaren använder sig av parkour (freerunning) för att ta sig fram genom banorna och fiender. Det som är ovanligt är att man gör detta i första person (alltså ingen liten gubbe som springer omkring på skärmen). Perspektivet används mest och har funkat bäst i pang-pang spel, eftersom det finns en viss risk att göra folk yra i pottan. Där undviker man också att rita ut händer eftersom det alltid varit svårt att göra snyggt. Men nu kan man alltså göra en kullerbytta som i verkligheten OCH man har fått två händer. This is the future man.....
0 kommentarer:
Skicka en kommentar